Google Ads kurs
Google Ads kurs på distans
Vår Google Ads-kurs innehåller två delar, en nybörjardel och en fortsättningsdel. Genom dessa delar ger kursen en komplett kunskap inom sökordsannonsering. Vi ser till att du får kunskapen på ett pedagogiskt vis genom att vi har lång erfarenhet utav distanskurser. Kursmaterialet nyrevideras med jämna mellanrum flera gånger per år för att följa senaste tekniker och visa korrekt i det nya gränssnittet. Du får således en pur-färsk distansutbildning i Google Ads på hela 2 månader för samma pris som våra konkurrenter tar för kurser på 1-3 dagar. Här hinner du lära dig på djupet. Genom att ha hela 2 månader på dig så hinner du teoretiskt ta in all kunskap, hinna testa allt och även smälta kunskapen för ett hållbart lärande.Google Ads är det kanske mest populära annonseringsverktyget på nätet idag och ökar stadigt. Statistik visar att 90 % av sökningarna hos sökmotorer på nätet är just hos Google. Se till att lär dig ligga i framkant och du får stora fördelar gentemot dina konkurrenter!
Normalt klarar en kursdeltagare att utföra kursen på högst halva tiden. Så det finns gott om utrymme att utforska, testa, göra fel och ställa alla frågor som dyker upp.
Varför du ska gå just denna Google Ads kurs:
- Inga förkunskaper av sökordsannonsering via Google Ads krävs
- Kursmaterial ingår i priset
- Google Ads-kursen är avdragsgill
- Startdatum anpassas individuellt
- Du kan läsa kursen var du vill och när du vill på dygnet
Varför du ska gå just denna Google Ads kurs:
Vad ger denna Google Ads kurs dig? Det här kommer du att lära dig:- Du lär dig allt från att skapa ett Google Ads-konto till hur du konfigurerar det
- Vi går igenom hur du sätter in pengar
- Ser till att du lär dig inställningar som passar in på din målgrupp och dina mål
- Lär dig göra en sökordsanalys med verktygen som finns i Google Ads
- Vi lär dig de termer som finns, CPC, CTR, Visningsandel och liknande.
- Du lär dig hur du skall höja kvalitetspoängen genom de tre pelarna, Googles uppfattning, Landningssidan & Söktermens val och presentation
- Lära dig hur du använder och stänger av mobil visning av annonser
- Ser till att du kan jämföra siffrorna i statistiken på rätt sätt dels för att:
- Få en översikt
- Kunna läsa statistiken på rätt sätt
- Kunna göra de ändringar som gör att din annons blir bättre
- Vi lär dig AB-testa annonstexter = Hur man ser till att synas för ”rätt” målgrupp
- Och mycket mer, fråga om du undrar över något speciellt moment!
Vad kommer du kunna efter avslutad Google Ads-kurs
Tanken är att du skall få en helhetssyn efter avslutad Google Ads-kurs. Du kommer förstå vad PPC handlar om, hur du skall använda det på bästa sätt för just din verksamhet. Samt hur du ständigt skall vässa din PPC annons-kampanj för att hela tiden finslipa din statistik. Genom att följa de metoder som kursen går igenom så kommer du att:- Du lär dig flera verktyg för att uppnå en väl-optimerad kampanj med hög kvalitetspoäng på sökord & landningssidor
- Kunna sänka priset per klick som du betalar, men samtidigt..
- ..få en bättre placering trots det lägre priset
- Du lär dig skapa en helhet, så att annons-kampanjen följer en röd tråd som du själv styr. Du lär du hur du skall få annons, sökord och landningssidor att samverka så att du uppnår synergi-effekter.
- Bemästra metoder som gör att du ständigt arbetar efter att få en ökad försäljning
Vem riktar sig kursen mot
Alla små eller medelstora företag som vill synas snabbt och kraftfullt på nätet. Webbmasters och IT-ansvariga eller dig som vill bli expert inom området Google Ads. Genom Google Adsså kan du få en förstaplacering inom 24 timmar!Vad fokuserar denna Google Ads-kurs på?
Allt fler företag inser vikten av att själv kunna hantera sitt Google Ads-konto. Genom att få kontrollen själv så kan man styra såväl utgifterna som inkomsterna. Denna annonserings-kurs har fokus på att uppnå en positiv ROI – Return of Investment. Genom att fokusera på det så kan man minimera sina förluster och maximera sina intäkter. När ROI inte är positiv så lär vi alltid ut att dra ner på budgeten. Det finns ingen anledning att pumpa in stora summor med pengar när denna indikator är negativ. Tvärtom gäller med, så fort ROI är positiv finns ingen anledning att inte höja budgeten avsevärt.Genom att gå denna Google Ads-kurs så lär du dig de verktyg och styrningsmedel som du behöver för att skapa en framgångsrik annons-kampanj. Kursen lär ut ett helhetstänk som gör att du förstår vad du gör, varför du gör det och vad du skall ta för beslut även framöver. Du skall känna dig trygg i din annonsering annars är det något som inte stämmer. Vi ser till att du känner dig trygg och att du kan avläsa siffrorna på rätt sätt. Statistiken skall bli din vän här. Det behöver inte vara svårt om man gör det på rätt sätt.
En del går på magkänsla i sina beslut i Google Ads-annonseringen. Vi lär ut att aldrig någonsin gå på magkänsla enbart! Det är siffror och statistik som skall vara din kompass, vi lär ut hur du skall ta beslut korrekt på det sättet med rätt underlag. Genom enkel siffer-akrobatik så ser vi till att du själv skapar en tydlig beslutsväg.
Du kommer att lära dig termer och begrepp, såsom:
- PPC – Pay Per Click
- CTR – Click Through Rate
- CPC – Cost Per Click
- CPA – Cost Per Acquisition
- QS – Quality Score (Kvalitetspoäng)
- Du kommer även lära dig hur algoritmen fungerar som avgör vilken placering och vilken kostnad som din annons kommer att få. När du kan formeln så kan du också påverka detta.