Fakta Google Ads-kurs

Namn på kursen: Google Ads kurs - Nybörjare & Fortsättning
Utbildningstyp: Distanskurs
Plats: Distans
Längd: 8 veckor
Startdatum: Fritt startdatum
Pris: 5119 kronor

SEO kurser
 
  KursPortalen.nu håller i denna kurs!

Gör en intresseanmälan i formuläret.

Google Ads kurs

Google Ads kurs på distans - Sommaren 2014

Google Ads kurs på distans

Vår Google Ads-kurs innehåller två delar, en nybörjardel och en fortsättningsdel. Genom dessa delar ger kursen en komplett kunskap inom sökordsannonsering. Vi ser till att du får kunskapen på ett pedagogiskt vis genom att vi har lång erfarenhet utav distanskurser. Som Certifierad Google Partner så vet vi vad vi gör. Denna Certifiering ger även dig som kursdeltagare en trygghet, då du vet att vår lägstanivå är väldigt hög. Att Certifiera sig idag kräver en gedigen specialistkunskap.

Google Ads är det kanske mest populära annonseringsverktyget på nätet idag och ökar stadigt. Statistik visar att 90 % av sökningarna hos sökmotorer på nätet är just hos Google. Se till att lär dig ligga i framkant och du får stora fördelar gentemot dina konkurrenter!

Normalt klarar en kursdeltagare att utföra kursen på högst halva tiden. Så det finns gott om utrymme att utforska, testa, göra fel och ställa alla frågor som dyker upp.

Varför du ska gå just denna Google Ads kurs:
  • Inga förkunskaper av sökordsannonsering via Google Ads krävs
  • Kursmaterial ingår i priset
  • Google Ads-kursen är avdragsgill
  • Startdatum anpassas individuellt
  • Du kan läsa kursen var du vill och när du vill på dygnet

 

Vad ger denna Google Ads kurs dig?

Det här kommer du att lära dig:
  • Du lär dig allt från att skapa ett Google Ads-konto till hur du konfigurerar det
  • Vi går igenom hur du sätter in pengar
  • Ser till att du lär dig inställningar som passar in på din målgrupp och dina mål
  • Lär dig göra en sökordsanalys med verktygen som finns i Google Ads
  • Vi lär dig de termer som finns, CPC, CTR, Visningsandel och liknande.
  • Du lär dig hur du skall höja kvalitetspoängen genom de tre pelarna, Googles uppfattning, Landningssidan & Söktermens val och presentation
  • Lära dig hur du använder och stänger av mobil visning av annonser
  • Ser till att du kan jämföra siffrorna i statistiken på rätt sätt dels för att:
    • Få en översikt
    • Kunna läsa statistiken på rätt sätt
    • Kunna göra de ändringar som gör att din annons blir bättre
  • Vi lär dig AB-testa annonstexter = Hur man ser till att synas för ”rätt” målgrupp
  • Och mycket mer, fråga om du undrar över något speciellt moment!

 

Vad kommer du kunna efter avslutad Google Ads-kurs

Tanken är att du skall få en helhetssyn efter avslutad Google Ads-kurs. Du kommer förstå vad PPC handlar om, hur du skall använda det på bästa sätt för just din verksamhet. Samt hur du ständigt skall vässa din PPC annons-kampanj för att hela tiden finslipa din statistik. Genom att följa de metoder som kursen går igenom så kommer du att:
  • Du lär dig flera verktyg för att uppnå en väl-optimerad kampanj med hög kvalitetspoäng på sökord & landningssidor
  • Kunna sänka priset per klick som du betalar, men samtidigt..
  • ..få en bättre placering trots det lägre priset
  • Du lär dig skapa en helhet, så att annons-kampanjen följer en röd tråd som du själv styr. Du lär du hur du skall få annons, sökord och landningssidor att samverka så att du uppnår synergi-effekter.
  • Bemästra metoder som gör att du ständigt arbetar efter att få en ökad försäljning

 

Vem riktar sig kursen mot

Alla små eller medelstora företag som vill synas snabbt och kraftfullt på nätet. Webbmasters och IT-ansvariga eller dig som vill bli expert inom området Google Ads. Genom Google Adsså kan du få en förstaplacering inom 24 timmar!
 

Vad fokuserar denna Google Ads-kurs på?

Allt fler företag inser vikten av att själv kunna hantera sitt Google Ads-konto. Genom att få kontrollen själv så kan man styra såväl utgifterna som inkomsterna. Denna annonserings-kurs har fokus på att uppnå en positiv ROI – Return of Investment. Genom att fokusera på det så kan man minimera sina förluster och maximera sina intäkter. När ROI inte är positiv så lär vi alltid ut att dra ner på budgeten. Det finns ingen anledning att pumpa in stora summor med pengar när denna indikator är negativ. Tvärtom gäller med, så fort ROI är positiv finns ingen anledning att inte höja budgeten avsevärt.

Genom att gå denna Google Ads-kurs så lär du dig de verktyg och styrningsmedel som du behöver för att skapa en framgångsrik annons-kampanj. Kursen lär ut ett helhetstänk som gör att du förstår vad du gör, varför du gör det och vad du skall ta för beslut även framöver. Du skall känna dig trygg i din annonsering annars är det något som inte stämmer. Vi ser till att du känner dig trygg och att du kan avläsa siffrorna på rätt sätt. Statistiken skall bli din vän här. Det behöver inte vara svårt om man gör det på rätt sätt.

En del går på magkänsla i sina beslut i Google Ads-annonseringen. Vi lär ut att aldrig någonsin gå på magkänsla enbart! Det är siffror och statistik som skall vara din kompass, vi lär ut hur du skall ta beslut korrekt på det sättet med rätt underlag. Genom enkel siffer-akrobatik så ser vi till att du själv skapar en tydlig beslutsväg. Du kommer att lära dig termer och begrepp, såsom:
  • PPC – Pay Per Click
  • CTR – Click Through Rate
  • CPC – Cost Per Click
  • CPA – Cost Per Acquisition

Gör en intresseanmälan till kursen nedan
Fyll i ditt namn och e-post, så kontaktar vi dig för resterande uppgifter och berättar om hur kursen går till.
Gå vår Google Ads kurs